donderdag 19 november 2015

Naailes - kledingstuk 1 en 2

De eerste techniek die we in de naailes leerden was de valse gulp. We moesten dan ook een tricotbroekje maken met een valse gulp. Ik was al langer van plan om nog eens een Jacobbroek van zonen 09 te maken voor Dries, dus nam ik dit patroontje om deze techniek helemaal onder de knie te krijgen. Vooral het afwerken van zo'n tailleband is bij mij altijd moeilijk. In de naailes kreeg ik nu enkele tips mee waardoor die afwerking naar de toekomst toe beter zal zijn :-).

Op basis van de maten van Dries maakte ik een maatje 128 en verlengde deze tot een maatje 134. De pijpen van de broek maakte ik naar onder toe iets minder wijd. Dat vind ik zelf iets mooier staan. De stof die ik gebruikte is dezelfde jeanstricot die ik voor dit kleedje voor mij gebruikte. Die stof bleek ook perfect voor de Jacobbroek!

En wat nog het mooiste was... Ik had nog stof genoeg over voor nog een Jacobbroek voor Maren. Het patroontje leent zich ook perfect voor een meisjesbroek en die jeanstricot ook. 

Zo kwam ik na 2 lessen uit op 2 broekjes voor zoon en dochter.



En zo zijn de 3 meter van de jeanstricot helemaal opgebruikt. Ik hoop dat deze terug binnenkomt bij Kersenpitje, want deze is echt tijdloos en zalig om mee te werken!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten