zondag 6 maart 2016

Klaar voor het sprookjesbeverweekend

Maren gaat binnenkort op sprookjesweekend met de scouts. Ze mogen verkleedkleren meenemen. Maren wilde zich (alweer) verkleden als roodkapje. Toen ze in het eerste kleuterklasje zat, maakte ik haar al eens een cape, een rokje en bloesje. De cape past nog. Het rokje en bloesje zijn nu te klein, deze waren toe aan vervanging. 

Ik maakte haar een kleedje met een stofje dat ik ooit jaren geleden kocht op het stoffenspektakel. Ik gebruikte het patroon van de Ileana. Omdat ik werkte met een rekbaar stofje, zette ik er geen rits is. Een snel klaar projectje dus :-).

Sorry voor de overload aan foto's, maar Maren was superblij en dat straalt ze ook uit op de foto's.


Ik maakte er nog een wit schortje bij.




 En met cape geeft het dit:



Op de foto's zie je misschien dat de armsgaten net iets te groot waren. Dit paste ik ondertussen aan zodat ze mooier aansluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten