donderdag 10 december 2015

Naailes - kledingstuk 4

De laatste techniek die we leerden in de naailes was 'een officierskraag'. Een afwerking van een opstaande kraag met een knoopsluiting (ik weet niet of dit wel de juiste term is ;-) ) achteraan. Zo'n officierskraag met knoopje zag ik mijn dochter nog niet dragen. Zij vind alles wat hoger komt dan haar sleutelbeen verstikkend... Geen opstaande kraagjes dus.

Ik koos ervoor om de sluiting met het knopje verder te oefenen en tekende het patroon van een gekochte t-shirt over. Ik nam een stofje dat alweer veel te lang in mijn kast lag en dat perfect zou gaan voor dit retromodelletje.

Vanvoor met een puntkraagje:



Vanachter met een knoopsluiting:


Onze lerares had trouwens een supertip voor het keren van het smalle tricotlintje dat dient als knoopsgat: een haarspeld!!! 

En hier nog wat foto's van Maren met het t-shirtje:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten